sobota, 30 listopada 2013

27. Serwer domowy ze starego PeCeta - SAMBA, Webmin i udostępnianie plików

Miałem plan opisać instalację Samby na Debianie (linux), oraz jak udostępnić pliki na serwerze w sieci domowej aby był do nich dostęp z innych urządzeń w domu (komputery, smartfony, tablet).
Nie opiszę jednak.

Doszedłem do wniosku, że nie będe powielał informacji, które można znaleść w sieci. Mogę jednak polecić bardzo dobry (wg. mnie) poradnik, na którym sam sie opierałem: Instalacja i konfiguracja domowego serwera plików.
Zgodnie ze wskazówkami w poradniku zainstalowałem Sambę oraz Webmina.

Nie tworzyłem jednak dodatkowych udziałów i kont użytkowników. Chciałem aby każdy w domu miał dostęp do udostępnionych folderów bez ograniczeń.

Jak to u mnie wygląda?

Na moim laptopie (openSuse):

Na laptopie Lubej (Windows Vista):

Na smartfonie (Android, dostęp za pomocą aplikacji File Expert):


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.