sobota, 27 lutego 2016

170. Krzyż na ścianę (1)

Ostatnio przeglądając sobie zasoby WWW, znalazłem grafikę przedstawiającą krzyż. Olśniło mnie trochę, bo właśnie sobie przypomniałem, że już dawno miałem zrobić jakiś krucyfiks na ścianę. Zacząłem więc szperać w czeluściach internetu nieco głębiej, aż w końcu dotarłem to tego zdjęcia. Wzorując się na nim powstała moja wersja:


Pierwszą czynnością było oczywiście wydrukowanie wymienionego wyżej zdjęcia dopasowując je do formatu A4. Warto zauważyć, że krzyż składa się z 3 warstw: jasnej spodniej, ciemnej środkowej oraz "tabliczki". Środkową warstwę, podobnie jak w oryginale postanowiłem zrobić ze sklejki o grubości 3mm. Warstwę z wydrukowanego szablonu przeniosłem na sklejkę za pomocą kalki ołówkowej:


Potem w ruch poszła piła włosowa i papier ścierny. Niestety nie wszędzie mogłem dotrzeć brzeszczotem, lecz w tych niedostępnych miejscach wspomagałem się wiertarką z cienkim wiertłem (2 mm), w końcu się udało (na zdjęciu element jeszcze bez szlifowanego wnętrza):


Spodnią warstwę (w przeciwieństwie do oryginału) wyciąłem w deseczce zrobionej z klejonych sosonowych listewek. Mam już dwa elementy:


Teraz jedną z warstw można już było pobejcować. Następnie obie warstwy skleiłem ze sobą:


Pozostało jeszcze dorobienie wierzchniej warstwy czyli tabliczki z napisem "INRI" (szablon odrysowany i wypalony w sklejce 3mm) oraz zamocowanie zawieszki z zagiętego gwoździa:


Całość możnaby jeszcze polakierować i początkowo był taki zamysł, ale pomysłałem, że jednak taka "surowość" może dodać uroku, więc zostaje tak jak jest.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.