wtorek, 12 marca 2019

273. Zaproszenie na Turniej Rycerski


Tym razem pomysł na projekt przyszedł wraz z Młodym ze szkoły. Praca domowa z historii - plakat "Zaproszenie na Turniej Rycerski".

Założenia: praca zgodna z tematem, technika dowolna, format A3.

Zatem po kolei - nie mieliśmy ani jednej kartki formatu A3, zatem postanowiliśmy, że skleimy 4 kartki A4 - dwuwarstwowo. Pierwsza warstwa to dwie kartki złączone dłuższym brzegiem, w drugiej warstwie przecięliśmy jedną po środku wdłuż długiego boku i skleiliśmy na przemian: połówka, cała strona, połówka.

Następnie całość uprasowaliśmy gorącym żelazkiem. Potem przy pomocy gąbki namoczyliśmy całość skoiem z cytryny i po wyschnięciu znowu wyprasowaliśmy. I tu ZONK - papier miał się zabarwić ale coś poszło nie tak i wciąż był biały, ale za to fajnie się pomarszczył.

Zatem w dalszej kolejności wydrukowaliśmy Herb Trąby (nieprzypadkowo wybór padł właśnie na ten herb, ale to nie jest tematem, więc nie będziemy drążyć) oraz wymyślony tekst sformatowany jakąś czcionką gothic czy tam medieval. Przycięliśmy wydruki i.. herb odbiłem za pomocą kalki technicznej, natomiast Młody poprawił cienkopisem, tekst przykleiliśmy do "plakatu" i znowu Młody miał za zadanie poprawić całość cienkopisem. Poprosił mnie jednak abym małą czcionką zajął się ja. Następnie pomalowaliśmy całość farbą akwarelową (coś w kolorze żółtym). Niestety lub stety trochę nam się cienkopis rozmył - ale skoro to jest historyczne dzieło to raczej zabieg wyszedł na dobre. Jednak nie chcieliśmy aby wszystko nam się rozmazało, więc pomiędzy tekstem w ruch poszły kredki woskowe (żółta i brązowa). 
Potem Młody przybił swoją "królewską" pieczęć. Złożyliśmy "pergamin" i tu już ja przy słownym wsparciu Młodego przypaliłem go nad kuchenką gazową.

Otrzymaliśmy to co widać poniżej:


Pozostało nam jeszcze to arcydzieło zalakować. Przez dwie dziurki wykonane poprzez krzyżowe nacięcia skalpelem przeciągnęliśmy kawałek sznurka jutowego i zawiązaliśmy supeł. Potem ja starałem się równo kapać roztopioną steryną z czerwonej świeczki a Młody stemplował jakąś nakrętką plastikową.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.