środa, 2 stycznia 2019

270. Zestaw DIY car multimedia. Część 1: Ekran główny

Co by tu zrobić ze starego smartfonu? - ten temat zaprzątał mą głowę od jakiegoś czasu...

W głowie zaczął rodzić się pomysł aby zrobić coś na wzór nawigacji montowanej fabrycznie, a ponieważ mam auto w wersji podstawowej to takie "coś" zapewne się przyda. A że smartfon w dzisiejszych czasach to już taki mini przenośny komputer i zazwyczaj posiada wbudowany moduł GPS to nada się wyśmienicie.

Aktualnie jestem w fazie testów pierwszego modułu z całego zestawu DIY, który mam w wyobraźni - ekranu głównego:


Więc tak krótko co i jak...
Projekt powstał na bazie smartfonu ZTE Blade A452:




Po przywróceniu telefonu do ustawień fabrycznych w pierwszej kolejności odinstalowałem brandowany "shit" i wszystkie inne niepotrzebne aplikacje, a tych których odinstalować nie mogłem - wyłączyłem. Następnie zainstalowałem nowy launcher i ustawiłem go jako domyślny. Poniżej będą prezentowane printscreeny ze smartfonu.


Nowy launcher, o którym wspomniałem wyżej to AGAMA Car Launcher - niestety płatny, ale mnie pełna wersja kosztowała ok. 1PLN (dawno temu była jakaś promocja i mi się trafiło). Aktualnie nie wiem ile kosztuje bo po nowej instalacji ze swojego konta mam automatycznie wersję pełną - oczywiście są też inne alternatywne aplikacje.


W samym środku ekranu widoczny jest widget, który możemy sobie dowolnie zmieniać i wybierać z aktualnie dostępnych.


W ustawieniach możemy ustawić markę swojego pojazdu i logo może być jednym z widgetów...


... ale może to być zegarek (jak kilka grafik wyżej) lub wizualizacja z odtwarzacza muzyki ... 


... czy tryb opisowy z zainstalowanego programu nawigacji ...


Przyciski sa programowalne, możemy przypisać pod każdy przycisk 4 aplikacje z czego wybrana jako pierwsza jest domyślna.. do konfiguracji mamy nazwę przycisku, wyświetlaną ikonę. 


Pod przyciskiem APPS mamy widoczne zainstalowane w urządzeniu aplikacje. Możemy wybrać, aplikacje maja być widoczne ...


... z pośród wszystkich aplikacji.


Ponieważ, nie chcę póki co zdradzać wszystkiego zachęcam do samodzielnego zapoznania się z tematem, a ja sobie testuję i jeszcze trochę potestuję... a jest się czym pobawić.

Nadmienić mogę, że póki co pod przycisk NAVI mad przypisaną jako główną aplikację Mapy Google, dodatkowo Yanosik.
W sekcji RADIO: radio systemowe, Open FM i Spotify.
MUSIC póki co jest ubogie tylko w Poweramp i chyba na tym pozostanie.


9 komentarzy:

  1. witam mam problem ponieważ po zainstalowaniu aplikacji jesli włączam np. muzykę automatycznie wyswietla aplikacje a nie widać głównego panelu agama tylko aplikacja z muzyką

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam, że dopiero teraz.. zaniedbałem trochę bloga. Proszę wysłać maila (zakładka Autorzy / Kontakt).. coś wspólnie poradzimy, jeśli problem nadal występuje.

      Usuń
  2. Czy jest jakaś możliwośc zeby na widgecie pokazywało kierunki podczas korzystania z nawigacji map googla?? Teraz pokazuje tylko odleglosc do skrętu a nie pokazuje w którą strone skrecic

    OdpowiedzUsuń
  3. Czy używał Pan też Agama Car Launcher w niefabrycznych radiach samochodowych? Mam pytanie odnośnie radia fabrycznego i braku możliwości jego wybrania z lista paek?

    OdpowiedzUsuń
  4. Witam. Aplikacja super, tylko nie działa mi z poziomu aplikacji systemowe radio FM..., wogole nie widzi radia w aplikacjach... :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam ten sam problem nie widzi radia systemowego

      Usuń
  5. Poziom jasności ekranu wariuje. Coś robię źle ? A propos. U mnie też Dacia w wersji podstawowej 😀

    OdpowiedzUsuń
  6. Helloł.. Dawno mnie nie było.. ale mniejsza z tym.. ponieważ pojawiają się pytania dotyczące samej aplikacji to pragnę poinformować, że nie ja jestem jej autorem, pobrałem ją tylko na stary telefon i skonfigurowałem tak jak mi było to potrzebne. Kwestie techniczne, czy coś działa/nie działa (na tym czy innym modelu, etc.) powinno być raczej kierowane do programisty :) Bo szczerze powiem tak: no kurczę nie wiem, u mnie działa.

    OdpowiedzUsuń
  7. "Witam. Aplikacja super, tylko nie działa mi z poziomu aplikacji systemowe radio FM..., wogole nie widzi radia w aplikacjach... :(" mam dokładnie ten sam problem AGAMA nie widzi RADIA SYSTEMOWEGO nie ma ikonki aplikacji systemowej RADIA!

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.