niedziela, 23 lutego 2014

35. Podstawka pod tablet (ze "skórzaną" tapicerką)

Z tą skórą trochę przesadziłem, użyłem dermy, ale nic nie stoi na przeszkodzie aby zastosować skórę. A ... właśnie, dzisiaj wrzucam kolejny projekt podstawki na konkurs w majsterkowie.


Kto ciekawy jak ją popełniłem, niech czyta dalej

Na początku musiałem przygotować jakiś szablon boczków:

Boczki mają być dwa. Materiał panel podłogowy. Aby zrobić "bliźniacze" elementy musiałem skleić ze sobą dwa podobnej wielkości kawałki panelu. Proces klejenia miał być odwracalny więc z pomocą przyszła mi taśma dwustronnie klejąca:

Następnie przykleiłem papierowy szablon:

Gwoździkiem zaznaczyłem sobie środki dziurek które musiałem wywiercić:

Po wierceniu:

Teraz można wziąć się za wycinanie boczków:

Jest to długi i żmudny proces, ale parłem bohatersko do przodu, aż tu nagle:

Nic nie szkodzi. Po pierwsze - zbliżałem się do miejsc gdzie rama piły nie pozwoliłaby iść dalej. Po drugie - za pomocą ręcznika papierowego i taśmy izolacyjnej, zrobiłem sobie "rozpruwacza" do dalszej walki:

No to ciach:

Boczki bezpośrednio po wycięciu:

I po szlifowaniu papierem ściernym:

Nadeszła pora aby oba elementy oddzielić od siebie. Niestety nie ma lekko. Po dobroci nie chciały, więc użyłem nożyka (UWAGA na palce!):

I oto są bliźniaki:

Po wyczyszczeniu:

Teraz, można zająć się odrysowaniem boczków na dermie:

Wycinam z lekkim zapasem:

Obklejam boczki dermą:

Teraz biorę igłę, nić i zaczynam szyć. Boczki w "skórze":

Przyszedł czas na zrobienie bocznych wzmocnień (hmm...ramy?):
Z drewnianego sosnowego wałka odciąłem trzy równe elementy:

Pomalowałem je czarną bejcą:

Po wyschnięciu skleiłem wszystko razem:

Brakuje jeszcze jakiejś podstawki. Pomyślałem, że zrobię coś w stylu "płozy". Wyżłobiłem kawałki drewnianej listewki:

Ładniej to wygląda po malowaniu czarną bejcą:

Gdy bejca wyschła, skleiłem ostatecznie wszystko ze sobą skleiłem. Oto efekt końcowy:

2 komentarze:

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.