sobota, 12 kwietnia 2014

40. Ławeczka do ogrodu (Jula)

Niniejszym postem rozpocznę nowy cykl na blogu. Będę od czasu do czasu pokazywał i opisywał to co kupiłem (narzędzia, urządzenia, meble, etc.), a w miarę potrzeb także jak to złożyć (zgodnie z instrukcją lub nie). Chciałbym aby cykl był w domyśle testowaniem... tzn. ja pokazuję co i za ile a Wy sobie oceniacie czy warto...

No dobrze pomysł już mamy... Pora zaczynać... No to zaczynam:

Niedawno kupiłem Teściowej w markecie Jula ławeczkę na działeczkę. Miała być inna ale akurat nie mieli więc wybór padł na to co widać po lewej stronie. Cena niecałe 130 PLN.










W opakowaniu oprócz części niezbędnych do złożenia ławeczki (tak, trzeba ją złożyć samemu) znajduje się instrukcja obsługi (składania):

Trochę instrukcji w  życiu wydziałem i powiem, że ta szału nie robi, widziałem lepsze (gorsze też). Mi ona nie do końca przypadła do gustu - nie jest zbyt czytelna (przynajmniej w moim odczuciu).

Mamy wykaz części:

(ups, do zdjęcia niechcący pozował także wieszak z IKEA).

Pierwsze nieporozumienie z instrukcją:

Na rysunku widać po 18 sztuk śrubek, nakrętek i podkładek i 5 sztuk wkrętów (to tak w ramach komentarza). W rzeczywistości to się zgadza, ale...

... jak widać śruby są w dwóch długościach... 

Dalej instrukcja opisuje jak składać mebel:

Rysunek prezentuje jak złożyć plecy i przykręcić je do boczków (tylko po co siedzisko na rysunku - hmmm a może tak miało być). Oczywiście brak informacji, których śrubek użyć - podpowiadam: tych krótszych. Przekładamy je w otworach w oparciu i przykręcamy do nich blaszkę widoczną w instrukcji:

(widzicie te puste otwory na wkręty w czarnej części oparcia - czyżby zabrakło w fabryce?)

Zmontowaną część przykręcany do metalowych boczków:


Pora na siedzisko:


(używamy śrubek dłuższych)

Małe rozplanowanie rozmieszczenia deseczek:


I można przekładać śrubki przez elementy:


I dokręcić na koniec:


Jeszcze tylko "wzmocnienie" siedziska:


I ławeczka gotowa:


Test zaliczony w tej konfiguracji:

... oraz kilku innych.

Generalnie ławeczka jest wygodna, jednak przy tej cenie muszę przyczepić się do kilku szczegółów (oprócz tych już wymienionych). Nie podoba mi się:

  • Niedokładne wykończenie deseczek:
(nie są dokładnie wyszlifowane, lakier chyba jedna warstwa i pewnie niedługo zacznie odchodzić),


  • Niedokładne spasowanie elementów w oparciu:
 
 (chodzi w szczególności o te krótsze deseczki - są nieco krzywo przymocowane)

  • Środkowa, plastikowa część oparcia...
... ciekawe ile czasu wytrzyma?

Poza tym ławeczka jest OK :).


2 komentarze:

  1. Fajna ta ławeczka. Myślałam, że na tarasik do Ciebie pójdzie. :)
    Testuj, testuj ja chętnie czytam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na taras mam już podobną (ale czeka na odnowienie). I mam nadzieję, że to moje "testowanie" może komuś się przyda :)

      Usuń

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.