piątek, 18 września 2015

132. Jak przygotować sobie szablon do wypalania

Jak przygotować sobie szablon do wypalania? Proste. Wystarczy pobrać odpowiednią grafikę z internetu, odpowiednio wyskalować wydruk i gotowe.
Fajnie? Prawie, bo co zrobić gdy sami sobie chcemy przygotować swój własny wzorek, np. ze zdjęcia?
Jak zapewne zauważyliście w mojej pirografii nie występują cienie (jeszcze nie umiem), więc można powiedzieć, że stosuję technikę komiksową. Mi osobiście ona bardzo odpowiada :). 
Zdradzę Wam zatem już dzisiaj, tak pokrótce, jak można w bardzo prosty sposób przygotować sobie szablon do "czarno-białej" wypalanki. 


Wzór został wykonany bez używania jakichś specjalistycznych narzędzi, ot wystarczyły mi dwa programy: MS Word (w wersji 2010) oraz MS Paint :).

Zabawę zaczynamy od otwarcia czystego dokumentu w Wordzie, do którego wrzucamy grafikę:


Po kliknięciu w zdjęcie wybieramy z menu górnego Formatowanie (Narzędzia obrazów):


Zmieni się pasek z narzędziami:


Wybieram ikonę Kolor a następnie szukam obrazków czarno-białych:



Następnie mogę zrobić Korektę obrazu:


Mogę też użyć Efektów artystycznych:


Opcji Korekta i Efekty artystyczne używamy w dowolnej kolejności i dowolną ilość razy aż uzyskamy zadowalający nas efekt. Następnie klikamy w grafikę i kopiujemy ją. 

Uruchamiamy program Paint i wklejamy grafikę. Po wklejeniu nasza grafika jest "wyróżniona" więc ją "przycinamy":


Przycięta grafika:


Pozostało jeszcze tylko zapisanie grafiki w odpowiadającym nam formacie:


Zrobione.

Ja za pomocą opisanych technik otrzymałem przykładowo takie oto szablony:



No to się uzewnętrzniłem, może komuś się przyda :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.