poniedziałek, 6 października 2014

80. Jak oprawić dynię

Jest sezon dyniowy to i dynie mi się w kuchni pojawiły. Dzisiaj zaprezentuję jak oprawiam dynię.

Przede wszystkim musimy posiadać dynię. Może być z własnej uprawy, np. taka:


Jest to jedna odmian dyni olbrzymiej... niestety paczuszka z nasionami została zakupiona kiedyś i tak z roku na rok wysadzam już z własnych nasion i po prostu nie pamiętam...

A jeśli akurat nie mamy swojej dyni to nic nie stoi na przeszkodzie aby zakupić. U nas przy osiedlu jest właśnie jakiś festiwal dyniowy. Przeszliśmy się i zakupiliśmy takie oto okaziki:
 

Generalnie zakup ukierunkowany był na pozyskanie nasion odmian których nie mam w swoich zbiorach. Powyżej od lewej: Dynia Piżmowa(na literę T... pełnej nazwy nie mogę sobie przypomnieć) oraz Dynia Olbrzymia "Bambino" (ta akurat niewielkich rozmiarów).

OK. Mamy już dynię. Kroimy ją więc na pół, lub na ćwiartki:


Wydłubujemy łyżką środek - taki niby makaron z pestkami:


Nie wyrzucamy... z tego co wyjęliśmy pozyskujemy pestki i suszymy... będą nasiona na następny rok lub po prostu można je połuskać i zjeść :)


A jak obrać dynię ze skórki? No cóż, nożem niewygodnie, obieraczką do warzyw niewygodnie... ja osobiście wpadłem na pomysł aby dynię obierać krajaczką do sera :) - polecam, idzie jak po maśle:



2 komentarze:

  1. Ciekawy pomysł, muszę wypróbować, zawsze obierałam nożem i okropnie się namordowałam.

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.