niedziela, 15 listopada 2015

140. Logo Batman (2013)

W piątek wieczorem dopadła mnie nuuuuda, lecz mimo wszystko chciałem coś zmajstrować - ale, tak na szybko. Przypomniałem sobie o zachomikowanym kawałku sklejki (4 mm) oraz o znaczku Batmana, który zawsze chciałem zrobić. I w końcu powstało cos takiego:


A teraz kilka słów o "produkcji" i z góry przepraszam za jakość kilku zdjęć (chyba obiektyw mi zaparował w smartfonie).

Krok 1. Szablon
Znalazłem w internecie szablon logo Batmana. Zwymiarowałem go w Gimpie aby zmieścił się w prostokącie 16,5 cm x 6 cm. Wydrukowałem. Następnie za pomocą kalki ołówkowej przeniosłem wzór na kawałek sklejki:


Krok 2. Wycinanie i szlifowanie
Wycinanie w sklejce poszło mi bardzo sprawnie. Do wycinania użyłem ręcznej piły włosowej, a jeśli ktoś ma na stanie wyrzynarkę stołową to już poezja :). 


Po wycięciu element należy oszlifować. Ja robiłem to ręcznie przy pomocy drobnego papieru ściernego (320, 400, 500).

Krok 3. Bejcowanie i lakierowanie
Znaczek pokryłem dwoma warstwami bejcy w kolorze czarnym (tylko front i krawędzie boczne):


Po wyschnięciu bejcy do wykończenia użyłem szybkoschnącej sosnowej lakierobejcy. Niestety (a może właśnie "stety") użyta lakierobejca nieco rozmazała bejcę. W związku z tym przyspieszyłem proces schnięcia za pomocą suszarki do włosów i na koniec położyłem jeszcze jedną warstwę czarnej bejcy. Całość nabrała metalicznego połysku :)


Niestety zdjęcia nie odwzorowują do końca rzeczywistości.

Oto efekt końcowy:


Powstały znaczek, zostanie do czegoś wykorzystany. 

SlowRider@art podrzucił mi pomysł na lampkę led - pomysł zaakceptowany, ale... po krótkich przemyśleniach - powstanie tylko, że z innym logo Batmana. 
Ten znaczek zostanie (chyba) wykorzystany do zrobienia wieszaczka na klucze do mojego batmobilu :)

2 komentarze:

  1. A z tą lampką LED coś wyjdzie ? Sam chcę zbudować podświetlenie za szafą, ze zmianą barw.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, wyjdzie, ale planuje po nowym roku. Teraz za dużo spraw bieżących. No i nie bedzie barwne, zwykła lampka... lub coś w tym stylu.

      Usuń

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.