niedziela, 31 stycznia 2016

166. Skrzynia na zabawki, część pierwsza: pojemnik


Pomysł na skrzynię chodził mi po głowie... właściwie na skrzynię dla Młodego, przyda mu się na zabawki. W dzisiejszym odcinku podzielę się informacjami jak powstał pojemnik którego ostateczne zewnętrzne wymiary wynoszą w przybliżeniu: szerokość 88 cm, głębokość 46 cm, wysokość 33cm.

Bohaterami dzisiejszej opowieści są częście z PRLowskiego regału: jedne skrzydło drzwiczek oraz trzy półki. Kombinowałem co i jak (na zdjęciu poniżej całość przykryta jeszcze dwoma mniejszymi skrzydłami drzwiczek - nie użyte w projekcie, zmieniły się założenia):


W końcu powstała bryła, która niestety, do urodziwych nie należała, zacząłem zatem ...


... obudowywać ją kantówkami sosnowymi:


Kantówki sosnowe po uprzednim docięciu na wymiar były mocowane na klej do drewna oraz wkręty:



Niestety majsterkowanie w kuchni, bez odpowiednich, profesjonalnych narzędzi (czyli ręcznie) może spowodować, że pomiędzy elementami dociętymi "na wymiar" pojawiają się szpary. W ruch poszła szpachla do drewna. Wypełniłem wszelkie ubytki:


Następnie, niejako przy okazji i w między-czasie załamałem wszystkie krawędzie multiszlifierką z wałkiem ściernym:


Potem już tylko pół dnia ręcznego szlifowania i wyrównywania i zarys skrzyni już był w zasięgu wzroku. Przód:


Oraz tył:


W tych powstałych ramkach z czasem dorobię jakieś ozdoby (pirografia, jakieś motywy 3D), ale teraz potrzebowałem aby skrzynia nabrała trochę "charakteru". Kratownica z deseczek została pomalowana bejcą (kolor: mahoń):


Po wyschnięciu na pomalowane elementy został położony wosk i na koniec pierwszego etapu produkcji, skrzynia wygląda tak:


Ahhh, byłbym zapomniał - w międzyczasie zamontowałem też obrotowe kółka do dna skrzyni aby była "mobilna":


Dalsza część przygody w poście: 169. Wieko do skrzyni ...

8 komentarzy:

  1. Odpowiedzi
    1. A to dopiero początek przygody :) Sam jestem ciekaw jak wyjdzie w całości.

      Usuń
  2. Bardzo ładnie wyszło, gratulację.

    OdpowiedzUsuń
  3. Wyszła naprawdę nieźle. Jak dodać do tego, że powstała ze starej szafki, to juz w ogóle szacunek. Ja moją zrobiłem z kantówek i sklejki... i starego blatu kuchennego :)
    https://youtu.be/ZejyWq_Y-xk

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fajniutka... następną zrobię Twoim sposobem
      :)

      Usuń
  4. super pomysł! czy są potrzebne jakieś elektronarzędzia poza szlifierką? nie mam zbyt wielu narzędzi w domu, więc ciężko coś znaleźć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak prawdę mówiąc wszystko można zrobić ręcznie. Na upartego wystarczyłby klej, młotek i gwoździe.

      Usuń

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.