wtorek, 5 września 2017

257. Moduł przedwzmacniacza (Buduję mini-piecyk do gitary elektrycznej - cz. 2)


W poprzednim poście wspominałem, że przedstawię projekt przedwzmacniacza, który spełnił moje wymagania podczas budowy mini-piecyka gitarowego - tzn. testy odsłuchowe układu w połączeniu z końcówką mocy wypadły pozytywnie dobrze rokując na przyszłość.

Schemat układu rozrysowany w programie Fritzing:


Niestety nie jest to program ze zbyt dużą ilością elementów w bibliotece i czasami trzeba ratować się substytutami aby rozrysować schemat. 

Dla chętnych, dodam, że układ ten jest dość popularnym układem pochodzącym z sieci gdyż jest elementem składowym takich mini-ampów jak Ruby Cricket czy Noisy Cricket.

Ja dołożyłem sobie do całości gałąź z diodą LED, która ma sobie beztrosko świecić gdy piecyk będzie włączony.

Wartości wszystkich elementów (poza tranzystorem) zostały podane na schemacie - są to wartości elementów występujące w moim przedwzmacniaczu.

Drobne uwagi - potencjometr tak właściwie nie jest częścią składową preampa, ale nie dałem go w projekcie końcówki mocy więc znalazł się na tej płytce. Ponadto z tej płytki będzie zasilana końcówka mocy (i może z czasem dołożę jakiś moduł "przesteru"), więc złącze zasilania zostało nieco "poszerzone".

Układ zasilany będzie napięciem stałym 12 V.

Ah, byłbym zapomniał - Q2 występujący w projekcie to tranzystor polowy J-FET Typu N. Ja użyłem BF245, natomiast przemierzając internet spotkałem się także z 2N5457 oraz MPF102 lub MPF103... 

Ścieżki rozmieściłem na płytce następująco:


Część elektroniczną projektu mam właściwie skończoną, pora kończyć obudowę.. ale o niej będzie kolejny odcinek.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.