wtorek, 25 listopada 2014

86. Prace w drewnie

Jakiś czas temu, jednak nie aż tak dawno, zmieniałem miejsce zasiedzenia w firmie, w której pracuję - znaczy się zmieniałem dział. Na otarcie łez i w ramach pamiątki dostałem od biura książkę Wydawnictwa Arkady "Prace w drewnie".


Książka to obszerne tomisko, zawiera niemal 430 stron, na których można znaleźć ponad 2000 kolorowych ilustracji dzięki którym nawet ja mogę stać się ekspertem od prac w drewnie.

Jak łatwo zauważyć na okładce, książka traktuje o materiałach, narzędziach, technikach i projektach, a spis treści podzielony jest na cztery główne rozdziały:
  • Materiały - opisano tutaj m.in. rodzaje drewna i jego charakterystykę, ochronę i zabezpieczanie drewna, produkty drewnopochodne wytwarzane fabrycznie),
  • Narzędzia - rozdział zawiera prezentację narzędzi ręcznych oraz elektronarzędzi do obróbki drewna a także porady jak konserwować i ostrzyć narzędzia ręczne),
  • Obróbka drewna - rozdział traktuje o technikach obróbki drewna, można znaleźć tu porady jak można własnoręcznie wykonać różne rodzaje połączeń, jak zamontować zawiasy itp. Można się ponadto dowiedzieć jak układać parkiet a także pokazano jak zmajstrować m.in. parkan ogrodowy, furtkę ogrodową, treliaż, kobyłkę, stojak na wino
  • Stolarstwo artystyczne - to już rozdział dla bardziej zaawansowanych dłubaczy - opisuje niektóre techniki zdobnicze, pokazuje jak przeprowadzić renowację starego krzesła a także to co tygrysy lubią najbardziej: prezentuje jak "krok po kroku" wykonywać meble i bibeloty (skrzynię, zegar stojący, wieszak na odzież, łóżko, stolik nocny, stolik do kawy, ozdobną ramkę, lampkę stołową, stojak na fajki, stojak na książkę, figurkę klauna, regalik, pojemnik na zabawki, szachownicę, stojak na płyty CD oraz samolocik).
Będę próbował zrobić przynajmniej niektóre z projektów zamieszczonych w książce i jeśli mi się to uda to zaprezentuję efekt końcowy tych prac.

1 komentarz:

  1. Książka jest bardzo fajna. Wracam do niej co jakiś czas. Urzeka mnie leksykon drewna, który wykorzystuje do wybierania drewna do projektów.
    Bardzo ładnie opisane są techniki, które ułatwiają życie stolarza.
    Dla mnie - pozycja obowiązkowa. Do warsztatu i przed kominek na zimowe wieczory

    Pozdrawiam
    -- Andrzej

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.