sobota, 29 listopada 2014

89. Świąteczne świeczniki

Małymi kroczkami zbliżają się Święta Bożego Narodzenia. Dzisiaj spróbuję Was zainspirować małym dodatkiem na wigilijny stół. Prezentuję jak małym kosztem i w sumie niewielkim wysiłkiem zrobić sobie świeczniki:


Do zrobienia świeczników wykorzystałem drewnianą belkę o wymiarach przekroju 5x5 cm. Jest to belka konstrukcyjna z parasola tarasowego, który niestety się połamał.


Z tej belki wyciąłem 9 plasterków:



Następnie wszystkie plasterki oszlifowałem za pomocą mojego multinarzędzia:


Każdy ze świeczników składać się ma z 3 plasterków. Posegregowałem je tak, aby plasterki "najgorszej jakości" znalazły się w środku:


Przyszła pora na klejenie. Skleiłem ze sobą po dwa górne plasterki:


Gdy klej nieco przeschnął, w każdej klejonej części wywierciłem otwór na świeczkę (na wylot):



Oszlifowałem brzegi otworu:


Teraz już można przyklejać spodni, ostatni drewniany plasterek:




Pora na dokładne szlifowanie produktu, używamy papieru ściernego, pilników, etc.:


Zacząłem bejcować świeczniki. Każdy na inny kolor:



Po trzech warstwach bejcy rustykalnej (każda warstwa przetarta drobnym papierem ściernym) przyszła pora na lakierowanie, pierwsza warstwa to lakier szybkoschnący w odcieniu sosny:


Kolejne warstwy to lakier z brokatem:



Po ostatniej warstwie lakieru brokatowego można pociągnąć jeszcze jedną zwykłym lakierem.

I jak Wam się podoba?


Na koniec mały trik. Jeśli nie macie lakieru brokatowego (ja też nie miałem),  możecie śmiało wymieszać szybkoschnący przezroczysty lakier z suchym brokatem z torebki:


Proporcje trzeba dobrać sobie doświadczalnie. Tu więcej lakieru i mniej brokatu złotego:


Tu proporcje odwrotne, więcej brokatu srebrnego na mniej lakieru:



zBLOGowani.pl

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.