sobota, 10 stycznia 2015

96. Podsumowanie roku 2014

Witajcie w Nowym Roku.
Jak zapewnie wiecie (lub nie) prowadzę sobie bloga o "dłubaniu" w domowym zaciszu. Właśnie minął drugi rok (rocznikowo) od kiedy postanowiłem spiąć się w sobie i zacząłem prezentować swoje "wypociny" w internecie.

W pierwszym roku (2013) nie było się czym chwalić, średnio kilkanaście wejść na bloga dzienne szału nie robi.
Stan ten nieco zmienił sie w roku 2014. Powoli, powoli blog zaczął docierać do coraz większego grona czytelników.

Przechodząc do konkretów:
Blog w 2014 r. odwiedziło prawie 12.000 unikalnych użytkowników, którzy wygenerowali niemal 41.000 odsłon w trakcie ponad 15.500 sesji. 
Miesięczną liczbę odsłon prezentuje poniższy wykres:


Cieszy mnie trend dodatni i coraz większa liczba czytelników.
Pierwszy widoczony "pik" w lutym spowodowany jest (jak sądzę) moją wzmożoną aktywnością na majsterkowo.pl, bo właśnie wtedy zgłosiłem kilka projektów do trwających tam konkursów, a w jednym udało mi się nawet wygrać nagrodę.

Następny poważny "pik" to lipiec. Czyli kolejne zgoszenia do konkursów na wyżej wymienionej stronie, a także duża liczba publikowanych postów w czerwcu i lipcu (sam się dziwię jak to sie stało - widocznie miałem większą wenę).

Potem sierpniowy spadek - wiadomo wakacje, urlopy i takie tam... 

Po wakacjach w górę. Powody to: podjęcie współpracy z portalem zrobiszsam.pl oraz dodanie bloga do kilku blogowych katalogów. Tym generującym największą liczbę wejść jest zrobisztosam.com.

Oby ten trend się utrzymał, trzymajcie kciuki :)

Wiecej statystyk:
Jak już wspomniałem, 2014 rok obfitował w około 15.500 sesji (ok. 13.000 z Polski reszta z zagranicy). Średni czas trwania sesji przekroczył 2 minuty, w trakcie których przeglądaliście średnio 3 strony.

Blog był najczęściej przeglądany w przeglądarce Chrome (ok. 39%), Firefox (ok. 37%) oraz Internet Explorer (ok. 9%)

Nie jest zaskoczeniem, że większość z Was używa systemów Windows (ok. 78%). Często też odwiedzacie bloga z telefonów lub tabletów zaopatrzonych w Androida (ok. 10%). Co cieszy mnie najbardziej: trzecim w kolejności systemem używanym przez Was są różne dystrybucje Linux (ok. 7%) - sam używam jednej z nich.

Najczęściej wchodziliście na bloga poprzez tzw. ruch organiczny (ok 49%). Odesłania najczęściej kierują do: majsterkowo.pl (ociekawe dlaczego). Drugim referencyjnym źródłem odwiedzin jest #fanpage bloga - zachęcam do polubienia aby być na bieżąco.

Nie ma się co dziwić, że najczęściej odwiedzaną stroną była strona główna bloga a najczęściej czytanymi postami były: Radio samochodowe w domu, oraz Multinarzędzie 220W - Meec Tools.

No i to byłoby na tyle. Pozostaje robić swoje i mam nadzieję, że następne statystyki będą nie gorsze.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.