sobota, 18 lutego 2017

234. Stolik kawowy dla lalek

Co tu dużo mówić, przychodzi powoli pora aby przestać kupować szajs w sklepie, skoro podobny szajs można zrobić samemu... i to duuuużo taniej :) - jeśli założymy, że już kiedyś, niejako przy okazji, zakupiliśmy wszystkie materiały potrzebne do wykonania zadania.

Zatem idąc za ciosem postanowiłem dla Mojej Księżniczki zrobić domek dla lalek. Ale nie oszukujmy się porządny domek dla lalek to mnóstwo przemyśleń i ciągłe przeglądanie pomysłów. 
Nie mogąć się wciąż zdecydować zacząłem robić pierwszy mebel do tego domku... (aby to zrozumieć podam przykład: nastolatek marzy o swoim pierwszym aucie, wie, że kiedyś je będzie miał więc staje się właścicielem breloka do kluczy :) ).


Zacznijmy od planów. Sam designu nie wydumałem. Znalałem w necie szablon (chyba na pintereście), niestety nie mogę teraz źródła odszukać (przez wyszykiwanie obrazem w google) bo nieco wyedytowałem plik źródłowy.. 


W oryginale na szablonie było tylko jedno małe kółeczko - skopiowałem (w GIMPie) i dodałem 3 kolejne, aby szablon wydrukować na jednej kartce papieru. Wydruk w formacie A4.

Po przyklejeniu (klejem szkolnym w sztyfcie) wyciętych "z zapasem " elementów na sklejkę wyciąłem całość pilarką włosową i wstępnie poskładałem:


Nie obyło się bez szlifowania i dopasowywania elementów. Jednak po tym skleiłem całość, pokryłem dwoma warstwami białej bejcy i warstwą lakieru szybkoschnącego ... i gotowe:




No i teraz czekam na krytykę (córki) - gdy wróci z ferii ..

I jeszcze jedno spostrzeżenie... nic nie stoi na przeszkodzie aby zrobić ten stolik w rozmiarze "rzeczywistym" - wystarczy odpowiednio zwymiarować lub wydrukować szablon w odpowiedniej skali i wtedy można samemu się napić kawusi przy takim stoliku :)

2 komentarze:

  1. Pana pomysly i ich wykonanie są świetne. Ten blog sprawił,że łyknałem majsterkowego bakcyla hehe. Owocnych prac i wielu fajnych pomysłow życzę. Komentarz w sumie za całokształt.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, bardzo miło mi to czytać :)
      Właśnie, dla takich komentarzy warto to prowadzić dalej i z taką nadzieją zaczynałem "że kogoś namówię". Super. Pozdrawiam.. i miłego i owocnego dłubania..

      Usuń

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.