niedziela, 2 października 2016

206. Skrzyneczka na przyprawy


Bardzo dużo projektów robię na bazie kantówek (akurat na ten czas mam najbliżej do Castoramy na Targówku, gdyby kogoś to interesowało). Zazwyczaj taka kantóweczka o długości 1 metr, grubości 1 cm i szerokości ok. 4,5 cm kosztuje tyle co kostka masła i kajzerka (chociaż ostatnio to pierwsze podrożało), jednak czasami udaje mi się kupić materiał za połowę ceny. 
Zatem i tym razem projekt powstał z kantówek.
Przy pomocy mojej mini pilarki stołowej (Yмильные руки) pociąłem wspomniane wcześniej kantóweczki i otrzymałem:
  • 13 listewek o wymiarach 20 cm x (ok.)2,3 cm* x 0,4 cm
  • 8 listewek o wymiarach 13 cm x (ok.)2,3 cm* x 0,4 cm
  • 5 listewek o wymiarach 13 cm x 1 cm x 1 cm

*U mnie to było 2,2 cm oraz 2,4 cm, w zależności od listewki, a nie tak jak podałem 2,3 - niestety narzędzie tnące nie jest precyzyjne (jak i sam operator).

Następnie krótsze listewki o grubości 0,4 cm przykleiłem prostopadle do listewek o przekroju kwadratowym. Tak powstały mniejsze boki skrzynki. Szersze (2,4 cm) listewki dałem jako skrajne:


Podobnie postąpiłem przyklejając listewki, które mają tworzyć większe boki skrzyneczki. Klejenie odbywało się za pomocą szybkoschnącego kleju do drewna (widocznego na zdjęciu):


Skrzynka bez dna prezentuje sie następująco:


Pozostała mi do wykorzystania jeszcze jedna listeweczka o kwadratowym przekroju. Wkleiłem ją w części dolnej skrzyneczki:


Kolejny krok to przyklejenie deseczek, które będą tworzyć dno skrzynki. Ponownie deseczki o szerokości 2,4 cm zostały przyklejone na skraju oraz jedna pośrodku:


Prawie gotowa skrzyneczka:


Na sam koniec pozostało lekko załamać krawędzie i oszlifować całą skrzyneczkę aby zaczęła wyglądać tak:


Ostateczne wymiary mojej skrzyneczki są następujące:
  • szerokość: 20 cm
  • głebokość: 14 cm
  • wysokość: 13,4 cm

4 komentarze:

  1. Prawie miesiąc musieliśmy czekać na kolejną pracę, ale efekt końcowy bardzo estetyczny. Niedługo sam muszę coś stworzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam :) ale miło wiedzieć, że ktoś obserwuje moje wypociny. Postaram się jakoś zorganizować na przyszłość.

      Usuń
    2. Nie tylko obserwuje, ale jest także inspiracją dla własnej twórczości. Niedługo także zamierzam ruszyć z taką seria DIY ;) Pozdrawiam i śledzę na bieżąco!

      Usuń
    3. Trzymam kciuki. Pochwal się gdy ruszysz.

      Usuń

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.