środa, 25 stycznia 2017

228. Beretta M9 na gumki recepturki

Nie będę ukrywał, że projekcik ciągnął się za mną jakieś pół roku.
Ten model pistoletu zacząłem robić po ukończeniu Derringera ale jak to w życiu bywa, raz się chce a raz nie.. miałem jeszcze coś poprawić i dopiero wrzucić na bloga, jednak o tym potem. Najważniejsze, że udało się skończyć:


Pozwolę sobie nie robić tutoriala, z czegoś co jest ogólnie dostępne w sieci i ograniczę sie tylko do kilku migawek i krótkiego komentarza.

Plany do budowy pistoletu można pobrać TUTAJ.

Po wydrukowaniu planów w formacie A4, zacząłem naklejać wycinanki na sklejkę o grubości 3mm. Początkowo wycinałem elementy ręcznie.. i mi się odechciało (jak już wspominałem):


Wybawieniem był niedawno sklecony stół warsztatowy z podczepianą wyrzynarką, bo teraz poszło dość szybko:


Wszystko oczywiście klejone (szybkoschnącym klejem do drewna)..

Składanie mechanizmu spustowego (bez kołków łączących).. tzn. przymiarka:


Już prawie koniec:


Miałem problem z kołeczkami o średnicy 4 mm.. najpierw chciałem zrobić z patyczków plastikowych od lizaków, ale nie miałem lizaków.. miałem jednak taki długi wałek drewniany ale o średnicy 6mm.. przy pomocy dwóch elektronarzędzi i papieru ściernego otrzymałem w końcu wymaganą średnicę przekroju:


No i doszedłem do końca..


Jednak kolor był zbyt blady.. nie miałem mojej ulubionej czarnej bejcy (Dragon w butelkach) więc postanowiłem poeksperymentować z pastą do butów:


Pastę do butów najpierw naniosłem za pomocą gąbki i wacika potem "wtopiłem" przy pomocy szuszarki do włosów. Wnioski: "ładnie" pachnie, słabo kryje - jak dorwę moją ulubioną bejcę w kolorze czarnym to popaćkam całość na czarno. Póki co, jest jak jest.

2 komentarze:

  1. To serio jest takie proste? Widzialem troche tutoriali w sieci i na kazdym wydawalo sie to duzo bardziej skomplikowane..

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.