niedziela, 27 listopada 2016

217. Stolik warsztatowy - mocowanie wymiennego blatu

Pierwsza modyfikacja stolika warsztatowego to przymocowanie wymiennego blatu:


Założenia: wymienny blat musi być mocowany do stolika na śruby i w razie potrzeby muszę mieć możliwość jego szybkiego demontażu. Pierwsza opcja to śruby i nakrętki motylkowe, nakręcane od spodniej strony blatu - nie chce mi się gimnastykować, więc wybrałem inną opcję - śruba + stalowa złączka (mufa) wkręcana:


Dalej... po zwymiarowaniu, zaznaczyłem sobie miejsca łączenia w wymiennym blacie, następnie nawierciłem w tych miejscach otwory na śruby - śruby mają luźno przechodzić a nie stawiać opór podczas umieszczania ich w otworach:


Ponieważ nie mam kątownika w oczach i wiercenie idealnie prostopadłych otworów do płaszczyzny, w której wiercę sprawia mi problem, to wspomagałem się urządzeniem widocznym na zdjęciu powyżej.
Jest to prowadnica wiertarska:


Kolejny etap prac to pogłębienie otworów wywierconych w wymiennym blacie, tak aby śruby po wkręceniu schowały się i nie wystawały ponad powierzchnię blatu. Tu moża wspomóc się pogłębiaczami:


Następnie nawierciłem otwory pod złączki i je wkręciłem. Niestety nie wyszło zbyt estetycznie gdyż wykruszył się trochę laminat (ale i tak nie będzie tego widać):


Po wszystkim przykręcam blat wymienny i gotowe:


Trzyma się mocno, a ja zaczynam analizę i pomiary do kolejnego usprawnienia stolika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.