niedziela, 23 kwietnia 2017

246. Podkładki z desek podłogowych

Kolejny pomysł na wykorzystanie odpadów/ścinków/kawałków drewna, które zostają np. podczas układania podłogi z desek.
Ja zrobiłem podkładki pod szklanki/kufle z trzech rodzajów drewna:


Jeśli chodzi o wykonanie to filozofii wielkiej tu nie ma..
W pierwszej kolejności musiałem przebrać sobie "odpadki" i wyselekcjonować takie o podobnej długości i grubości (aby nie męczyć się potem przy obrabianiu).



Potem, przy pomocy radzieckiego urządzenia Yмильные руки z zamontowaną piłą tarczową przygotowałem sobie kilka pasków drewna (egzotyczne ale nie wiem co poza jednym: najbardziej pomarańczowy to bambus):


Skleiłem z tego deseczkę (właściwie sztuk dwie) polimerowym klejem do drewna:


A potem to już z górki: cięcie deseczek na kwadraty, żmudne szlifowanie i zabezpieczenie olejem do blatów kuchennych.

No to teraz końcowe TaDaM:


Warto wspomnieć, że kawałki drewna otrzymałem od zaprzyjaźnionego majsterkowicza SlowRidera, który to z kolei doposaża się w ten bardzo deficytowy (w gronie amatorskim) materiał w: Świecie Drewna.

1 komentarz:

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.