poniedziałek, 2 czerwca 2014

48. Kości (1-4) do gry w kości (z odpadów)

Co powiecie na bardzo szybki i prosty projekt w dniu dzisiejszym? I do tego z odpadów...

Zrobiłem takie oto kostki do gry "w kości" z czterema ściankami:



Do ich zrobienia posłużyły mi końcówki malutkich kantóweczek (w przekroju 10 mm x 10 mm). Na zdjęciu poniżej widać dwa kawałki, jeden dłuższy, drugi krótszy:


Ten dłuższy przyciąłem na długość krótszego (u mnie wyszło 5 cm):

 
Następnie oszlifowałem papierem ściernym:


Pirografem, przy pomocy jednego ze stempli, wypaliłem na każdej "dłuższej" ściance odpowiednia ilość "oczek":



Oczywiście nie trzeba wypalać "oczek", to tylko jeden z pomysłów. Kostki można także ozdobić w sposób jaki opisałem przy kostce do gry.

Jeszcze raz podszlifowałem długie krawędzie klocków w celu ich zaokrąglenia.

Wykończyć kostki możecie w sposób dowolny. Ja pociągnąłem je dwiema warstwami szybkoschnącego lakieru do drewna:


Jeszcze tylko trzeba zaadoptować jakiś pojemniczek (kubek) do "tasowania" kości i można grać :)

Polecam...

Do lakierowania użyłem:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.