środa, 18 czerwca 2014

51. Renowacja stolika tarasowego


Jedno krzesło tarasowe już zostało odnowione. Teraz kolej na stolik stojący na tarasie. Niestety restaurację rozpocząłem już jakiś czas temu i nie zrobiłem dokumentacji fotograficznej. Dlatego dzisiaj zaprezentują końcowy etap odnawiania stolika.

Zachowałem kolory i materiały takie jak w poście o odnawianiu krzesła tarasowego. Udało mi się pomalować farbą do metalu (srebrną) jedną całą nogę...


... oraz znaczną część  drugiej ...


... a także górną część żeliwnego blatu... 


... choć przyznam, że idealnie nie jest.


Dolna część blatu została nienaruszona. Musiałem oszczędzać farbę bo mi się już kończyła a nie miałem ani ochoty ani czasu iść po nową... a gdy już poszedłem, to już takiej nie było... tak więc braki dokończę kiedyś.


Jak widać powyżej częściowo pomalowałem także drewniane wykończenia po ich uprzednim oszlifowaniu. Przed malowaniem stolik był rozkręcony na części pierwsze. Potem został poskładany i czeka teraz na pomalowanie górna drewniana część... Ale zanim o tym, to warto wspomnieć, że Lubej nie podobały się te kanty w stoliku:


Dostałem polecenie, aby je zaokrąglić. Głównym powodem, który mnie przekonał było bezpieczeństwo małych "szajbusów", którym nie straszne rozrabianie dopóki coś się nie stanie...
Nie chciało mi się jakoś specjalnie mierzyć i robić specjalnych szablonów do zaokrąglenia rogów. Znalazłem jednak kawałek końcówki deski tarasowej z której zrobiłem sobie siedzisko na balkon:


Ołówkiem odrysowałem kontur:


I zgrubnie obciąłem niepotrzebną mi już część piłą (brzeszczotem gdyby ktoś pytał):


Jak wynika z wyżej załączonego zdjęcia - jest krzywo, dlatego należy "kanty" jakoś wygładzić. Ja użyłem zdzieraka i papieru ściernego:


Po obróbce "róg" prezentuje się tak:


Można zabrać się za malowanie (skończyła mi się taśma malarska, ehhhh - musiałem zaimprowizować nieco z taśmą biurową:) ):


Pierwsza warstwa farby prezentuje się tak:


A tak efekt końcowy, po malowaniu drugiej warstwy białej farby:


 No dobra, to biorę się za odnawianie kolejnych elementów z zestawu :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Wszystkie komentarze przed opublikowaniem są moderowane.
Od dnia 01.07.2017 wszystkie nowe komentarze zawierające w treści reklamę i linki reklamowe kierujące do stron o charakterze komercyjnym będą usuwane i oznaczane jako spam.
Od dnia 01.07.2017 wyłączyłem możliwość anonimowego komentowania postów.
Linki do Waszych blogów mile widziane.